måndag 14 november 2011

Vilken härlig helg!

I lördags åkte och jag kidsen ner till stranden. Där var vi hela dagen och barnen badade och badade och badade. Det gjorde även jag fast jag måste erkänna att de sista 3 timmarna var jag uttråkad! Så kul är det inte att bada.

Men barnen hade otroligt roligt. Det var perfekt väder, inte för stark sol utan halvmolnigt, så de brände sig inte. Det var många klasskompisar till Tess där och de grävde i sanden, badade och som sagt badade lite till.


Som många av er känner till så har Viktor väldigt känslig hy. Stackarn fick utslag efter allt badade och så är såg han ut igårkväll. Rumpan och lilla snorren är värst :(


Bilderna är inte rättvisa. Det ser 10 ggr värre ut i verkligenheten och det klias som bara den. Han vaknar flera gånger per natt och gråter. Vet inte riktigt vad jag ska smörja på för salva för att det ska hjälpa. Något förslag??

Så eftersom han inte kan bada i havet så fick det bli poolen igår. Där badade vi hela familjen och sedan smet jag iväg själv och åkte ner till stranden och fick mig en timmes oljemassage. När jag sedan kom hem var middagen färdig. Vilken lyx!

Om inte det räcker så fick jag världens finaste klocka i bröllopspresent. En klocka som jag önskade mig i julklapp men fick redan nu, tihi.


Visst är den fin?!?


2 kommentarer:

Helen sa...

Hej Sara.

Vet inte om Tavegyl finns hos er men annars så är det jättebra mot just kliande utslag.

Hoppas utslagen är bättre idag så han slipper all klåda.

Kramar

Anna S sa...

Du har det för bra Sara det är då ett som är säkert :).

Vi pratade lite löst om Thailand igår. Men vi bestämde ingenting alls.
Buhuuu. Jag vill boka NUUU så jag har nått att se fram emot.
Typiskt bara att micron gick sönder imorse och att den gick sönder innebär att vi ska köpa ny varmluftsugn och kyl o frys också = mycket dyrt!

Atharax och Cortison skulle jag rekommendera. Atharax är antihistamin och den sover han gott på. Kortisonen lindrar klådan utifrån.
Stackarn som får sånna utslag!
Sitter de bara där han har bad/solkläderna eller är de över den "fria" kroppen också?

SNYGG klocka!!

KRAAAAAAAAAAAAM