torsdag 9 juni 2011

Hur lär man sig att vissla?


Äntligen! Nu kan hon vissla!

Kommer du ihåg när du lärde dig att vissla? Jag kommer ihåg att jag övade och övade ett helt sommarlov och sedan en vacker dag så släppte det och man kom på hur man gjorde.

Det är inte lätt att lära någon att vissla. Det är något man bara får komma på själv. Eller har jag fel?

Tess visslar för fullt nu och ber mig gissa vilken låt hon visslar på. Något som är omöjligt att höra då hennes visslingsförmåga inte är så utvecklad ännu. Det finns 1 tonläge just nu :)

6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Sötfian :o)

Pranpriya sa...

Så söt! :)

♥ En pojkmammas vardag ♥ sa...

Här hemma finns en liten kille som övar på samma sak. Men han har inte lyckats än riktigt :)

har ni stuga utanför sundsvall? Jag bor 17 mil från just sundsvall (bara runt "husknuten" haha)

Kram

Anna S sa...

Ja hur lär man sig vissla? det liksom bara går plötslligt.
Haha jag minns när Nattis lärde sig det och hon visslade heeeela tiden och det lät förjävligt (det gör det fortfarande).
Nu är hon så stolt för nu har hon precis lärt sig blåsa bubblor med tuggummi :).
Skit, hon har somnat på soffan och klockan är kvart över 5 på em.
Måste väcka!!

Puss o kram

Anonym sa...

haha, får mig att tänka på sången Kan du vissla Johanna ? Jag visst kan jag det......

Så fin hon är din tös..

Sanna sa...

Men herregud! Läste det här inlägget försökte vissla, men har glömt bort hur man gör. Blir helt crazy, hur tusan kan man göra det liksom bara sådär efter flera år?

Kram Sanna