lördag 22 maj 2010

Moppetaxi

Godmorgon, godmorgon,

Här regnar det idag så det blev ingen simskola. De har flyttat den till imorgon istället. Kidsen blev ledsna men det är inget att göra åt det. Själv sitter jag fortfarande i myskläderna och klockan är halv elva på förmiddagen. Skulle jag få bestämma så hade jag kurrat upp i soffan under filten och ätit godis och titta på film hela dagen. Men det funkar inte riktigt så när man har två små busfrön med myror i brallan :-)

♦♦♦♦♦♦

Jag var lite snäll mot min Make imorse. Jag gav han frukost på sängen med stängd dörr. Det är lyx här hemma :-)
♦♦♦♦♦♦

De flesta som varit i Thailand har någon gång åkt en moppetaxi. Det är en moppe med sidovagn där passagerarna sitter. En smart liten uppfinning.

Så här kan de se ut när lokalbefolkningen använder dem:



Ser ni pojken som sitter och gungar?!!



Det tar nog ganska många år fören thailändarna är där vi är idag, när det gäller säkerheten i trafiken.

Hoppas du får en härlig lördag!

Kram



Inga kommentarer: